Twee weken geleden deelden we 5 tips die de kans op succes bij telefonische acquisitie kunnen vergroten. Acquisitie is niet “zo maar iets” en de meesten onder ons hebben er een hekel aan, of zien er huizenhoog tegenop. De tips die we benoemen, hebben als doel om onze kennis te delen, zodat jullie telefonische acquisitiegesprekken efficiënter verlopen, maar ook om bij jullie de negatieve lading af te halen. Wij geloven nl. heel erg in: “Delen, is vermenigvuldigen!”
𝗪𝗲 𝗯𝗲𝗻𝗼𝗲𝗺𝗲𝗻 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗽𝘀 𝘂𝗶𝘁 𝗱𝗲𝗲𝗹 𝟭 𝗻𝗼𝗴 𝗲𝘃𝗲𝗻 𝗸𝗼𝗿𝘁:
1. Een goede voorbereiding is het halve werk
2. Creëer een sterke opening
3. Maak een lijst met relevante vragen
4. Wees empathisch en luister actief
5. Beweeg mee met het gesprek
Wat kun je nog meer in je achterhoofd houden, als je een prospect telefonisch gaat benaderen?
𝟭. 𝗪𝗲𝗲𝘀 𝘃𝗼𝗼𝗿𝗯𝗲𝗿𝗲𝗶𝗱 𝗼𝗽 𝗸𝗿𝗶𝘁𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝘃𝗿𝗮𝗴𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻𝘄𝗲𝗿𝗽𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻
Ontwikkel overtuigende reacties om deze bezwaren te weerleggen, of kritische vragen op te helderen.
𝟮. 𝗪𝗲𝗲𝘀 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗱𝗲𝗳𝗲𝗻𝘀𝗶𝗲𝗳
Gebruik bezwaren als kansen om meer waarde te bieden.
𝟯. 𝗛𝗼𝘂𝗱 𝗵𝗲𝘁 𝗴𝗲𝘀𝗽𝗿𝗲𝗸 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲𝗳
Stel open vragen om een dialoog te stimuleren. Vermijd langdurige monologen en geef de prospect de gelegenheid om te praten. Beantwoord vragen duidelijk en beknopt.
𝟰. 𝗕𝗲𝗻𝗮𝗱𝗿𝘂𝗸 𝗱𝗲 𝘃𝗼𝗼𝗿𝗱𝗲𝗹𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗼𝗽𝗹𝗼𝘀𝘀𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻
Richt je vooral op de voordelen van je product of dienst, niet alleen op de functies. Laat zien hoe je oplossingen biedt voor specifieke problemen van de prospect.
𝟱. 𝗦𝗽𝗿𝗲𝗲𝗸 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗲𝗿𝘃𝗼𝗹𝗴𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗮𝗳
Als het gesprek positief verloopt, vraag dan om bijvoorbeeld een follow-upafspraak of een tweede gesprek op locatie bij de klant of het aanbieden van aanvullende informatie.
Heb je na het lezen van de 10 tips nog steeds het gevoel, dat je er niet klaar voor bent? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je graag, hoe we je verder kunnen helpen en hoe onze incompany acquisitietraining er uit ziet, of nog belangrijker: wat het je oplevert!