Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

De kracht van de verbeelding

Albert Einstein heeft ooit gezegd, dat het feit dat wij als mens alles kunnen verbeelden, het grootste goed is wat de mensheid bezit. Maar wat heeft dit met acquisitie te maken? Alles! Elke dag, voordat wij beginnen met bellen, sluiten wij onze ogen en zien wij dat alle campagnes geweldig gaan. Wij zien dat wij elke dag mooie afspraken voor onze klanten maken. Wij vieren elke ochtend, voordat wij met onze werkzaamheden beginnen, de successen al die wij die dag gaan behalen. Dit werkt altijd! Wil je kennismaken met een [...]

Zaaien op vruchtbare grond

Ik ben dol op spreuken! Deze week heb ik de spreuk van een collega onderneemster gebruikt: “alles is moeilijk voordat het makkelijk wordt.” Dit geldt ook voor het uitvoeren van acquisitie. Met name als je als bedrijf nog niet veel aan acquisitie gedaan hebt. Dan is het begin altijd lastig! Alleen zijn er ook feiten en een feit is, dat wanneer je zaait op vruchtbaar grond, je altijd kunt oogsten. Dan wordt acquisitie makkelijker en ga je successen boeken. Wil je hier meer over weten? Wil je echt weten hoe [...]

Hoe richt je als bedrijf je salesprocessen in?

Het opzetten van effectieve salesprocessen is essentieel voor het succes van een bedrijf. Hier zijn enkele stappen die je kunt nemen om goede salesprocessen op te zetten: Definieer je doelgroep: Bepaal wie je ideale klanten zijn en welke behoeften en uitdagingen zij hebben. Dit helpt je om gerichte verkoopstrategieën te ontwikkelen en je sales team beter te laten begrijpen hoe ze waarde kunnen bieden aan potentiële klanten. Ontwikkel je verkoopstrategie: Dit omvat het bepalen van je aanpak om nieuwe leads te genereren, het opbouwen van relaties met potentiële klanten, het [...]

Acquisitie is als vissen in een rivier

Stel je voor dat telefonische acquisitie is als het vissen in een rivier. De telefoon is jouw hengel en het gesprek is jouw aas. Net als bij vissen, moet je geduld hebben en weten waar je moet zijn om de vissen aan de haak te slaan! Bij New Business Matters weten we dat als geen ander! Onderzoek je doelgroep Allereerst moet je de juiste rivier kiezen. Dit betekent dat je je doelgroep moet onderzoeken en begrijpen waar ze actief zijn. Als je bijvoorbeeld probeert om te verkopen aan bedrijven, kun [...]

Wie zaait, zal oogsten

Ik geloof heilig in uitdrukkingen. "Wie zaait zal oogsten"' is een van mijn favorieten, ook in relatie tot acquisitie, onze core business, is deze uitdrukking heel toepasselijk. Acquisitie vereist vaak veel tijd, moeite en middelen om potentiële klanten te bereiken en te overtuigen. Deze uitdrukking betekent, dat als je hard werkt en investeert in iets, je er uiteindelijk de vruchten van zult plukken. Het kan even duren voordat je de beloningen ziet, maar als je consistent blijft zaaien, zul je uiteindelijk een oogst binnenhalen. Als je veel energie steekt in [...]

Succesvol worden in acquisitie

Succesvol worden in acquisitie, oftewel het actief benaderen van potentiële klanten, kan een belangrijke rol spelen in het opbouwen en laten groeien van een bedrijf. Hieronder staan enkele tips die kunnen helpen bij het succesvol worden in acquisitie: Ken je doelgroep: Het is belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat hen drijft. Hoe beter je hun behoeften en uitdagingen begrijpt, hoe beter je in staat zult zijn om hen te overtuigen van de waarde van jouw product of dienst. Wees proactief: Wacht niet tot potentiële klanten naar [...]

Go to Top