Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

Het team van New Business Matters viert feest!

Vorige week vierden we ons 9-jarig bestaan en genoten we van een heerlijk etentje! Dit doen we regelmatig, omdat we ontzettend trots zijn op wat we doen voor onze klanten. We zijn een hecht team dat samenwerkt , net zoals een voetbalteam. Tijdens het etentje waren de kwartfinales van het EK voetbal en net als een voetbalteam hebben wij maar één doel: het beste resultaat behalen voor onze klanten, oftewel: SCOREN! Op naar de volgende 9 jaar!  Wil je meer weten over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op. [...]

Geen message in a bottle, maar een envelop met een bobbel

De "bobbel in de envelop" is een bewezen methode om ontvangers te verleiden de envelop te openen. Deze valt op tussen de gewone post, waardoor mensen nieuwsgierig worden naar de inhoud. Zie het een beetje als de ouderwetse ‘flessenpost”, die viel ook op tussen alle schelpen op het strand :😉 Wat heeft dit te maken met New Business Matters? Stel je hebt een bedrijf en je stuurt potentiële klanten een envelop met een bobbel, bijvoorbeeld een pen of een notitieboekje met jouw logo. Dat is een leuk en goed uitgevoerd [...]

Koude versus warme acquisitie

Je hoort de termen regelmatig om je heen en je hebt er waarschijnlijk een redelijk kloppend idee bij, maar hoe zit het nu echt?  In het algemeen is acquisitie essentieel om nieuwe klanten binnen te halen. Wat is nu precies het verschil tussen koude en warme acquisitie? 🔵 Bij #koudeacquisitie benader je potentiële klanten die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf, product of dienst. Het is vaak een eerste contact, bijvoorbeeld via cold calling, e-mails of social media berichten. Het kan uitdagend zijn, omdat er nog geen relatie of [...]

Favoriete quote voor effectieve acquisitie

Afgelopen vrijdag had ik de fantastische kans om mijn 10-minuten presentatie te geven bij mijn chapter, BNI Fazant, bij Van der Valk in Nootdorp. Ik deelde waarom je niet zomaar koud moet bellen, maar met een gegronde reden! Het belang van een strategisch plan en concrete doelen bij telefonische acquisitie stonden centraal. Bovendien deelde ik mijn favoriete quotes die echt resoneren met mijn visie: "𝗜 𝗯𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗶𝘁; 𝘁𝗵𝗮𝘁’𝘀 𝘄𝗵𝘆 𝗜 𝘀𝗲𝗲 𝗶𝘁", en "𝗤𝘂𝗶 𝗰𝗵𝗲𝗿𝗰𝗵𝗲 𝘁𝗿𝗼𝘂𝘃𝗲" (wie zoekt, zal vinden). Ben je op zoek naar effectieve acquisitiestrategieën of heb je [...]

Effectief netwerken

Gisteren had ik het genoegen een inspirerende workshop te geven over effectief netwerken voor de leden van MKB Rotterdam Rijnmond. Als Netwerker van het Jaar 2022 deel ik graag mijn kennis en ervaringen om het maximale uit je netwerk te halen. Iedereen heeft unieke doelen en wensen voor hun zakelijke netwerk, maar de stappen om deze te bereiken zijn vaak verrassend vergelijkbaar. Het was geweldig om te zien hoe enthousiast de deelnemers waren en hoe ze direct de geleerde technieken toepasten tijdens het speednetwerken. De positieve reacties die ik heb [...]

Netwerken is net werken

Ik ga iedere week voor dag en dauw uit de veren, om aan te sluiten bij een ondernemersnetwerkclub. Ik krijg de kans om mijzelf en mijn bedrijf te presenteren aan meer dan 40 ondernemers en doe dat met veel plezier. Ook hier geldt: een goede voorbereiding is het halve werk, want als ik iedere week met eenzelfde pitch kom, zal de aandacht voor wat ik zeg, of waar ik naar op zoek ben, al snel wegzakken. Bovendien is een elevatorpitch van 60 seconden ongelofelijk kort en daagt het me uit, [...]

Go to Top