Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

Radio commercial

Vandaag waren we met de ondernemers van Business Netwerk Haaglanden op bezoek bij Omroep West. Wat een inspirerende organisatie met een groot hart voor nieuws uit onze regio! Ik kreeg zelfs de kans om een stukje in te spreken voor een radio commercial, ontzettend leuk om te doen! Als ondernemer geloof ik dat je moet blijven leren, jezelf zichtbaar moet maken én actief nieuwe mensen moet leren kennen. Precies dát gebeurt er bij Business Netwerk Haaglanden. Dank je wel Leonard van Spronsen, voor de organisatie en alle mooie verbindingen die [...]

Telefonische acquisitie is luisteren niet zenden

We kennen ze allemaal: die koude belletjes waarbij iemand zonder enige voorkennis meteen begint te pitchen. En we weten ook allemaal hoe snel zo’n gesprek eindigt. We gaan uit contact, omdat we geen verbinding voelen. Als je écht het verschil wilt maken in telefonische acquisitie, dan zou je onderstaande tips ter harte kunnen nemen: Ken de pijnpunten van je potentiële klant Doe je huiswerk. Wat speelt er in hun branche? Waar lopen ze waarschijnlijk tegenaan? Welke doelen proberen ze te behalen en waar hapert het? Speel in op wat er [...]

Te gast bij BNR

Vorige week was ik te gast bij een bijzonder netwerkdiner van BNR (Business Netwerk Rijnmond), in het iconische restaurant De Old Dutch. Wat een geweldige avond vol inspirerende ondernemers, mooie gesprekken en waardevolle ontmoetingen. Bijzonder was het verhaal van de directeur-eigenaar Benno Leeser van Gassan Diamonds, die een indrukwekkende inkijk gaf in het familiebedrijf en de rijke geschiedenis erachter. Ik zat naast de vriendelijke meneer van het bedrijf Oger. Dank aan Marjan van Berkel en Steven Corijn voor de uitnodiging en de perfecte organisatie van deze geslaagde avond. 🙏

Resultaat komt niet vanzelf

Bedrijfsgroei kost tijd. Of je nu werkt aan klantrelaties of aan het werven van nieuwe klanten, het draait allemaal om één ding: blijven investeren. Niet één keer, of zo af en toe, maar consistent en met een vooropgezet plan. Bij New Business Matters merken we het ook dagelijks: we behalen alleen resultaten als we blijven zaaien. En niet alles levert meteen iets op. Soms duurt het weken, maanden zelfs. Maar als je strategisch en met toewijding bouwt aan relaties en zichtbaarheid, dan komt de oogst vanzelf. Acquisitie gaat bovendien verder [...]

De impact van een positieve mindset

Soms lijkt alles vanzelf te gaan. Je doelen komen dichterbij, de energie stroomt, successen volgen elkaar op. Maar laten we eerlijk zijn: dat is niet altijd zo. Iedereen krijgt vroeg of laat te maken met tegenslagen, twijfels of momenten waarop het lastig is om de stip op de horizon nog te zien. Juist dán maakt positief denken het verschil. Niet door problemen weg te wuiven, maar door jezelf eraan te herinneren dat je meer kunt dan je denkt. Dat je obstakels kunt overwinnen en je doelen kunt bereiken, stap voor [...]

Goede input is goede output

Acquisitie draait niet alleen om bellen, het draait om het juiste gesprek, met de juiste persoon, op het juiste moment. Kwalitatieve data speelt hierin een cruciale rol. Hoe beter de input, hoe hoger de kans op een waardevol contact en uiteindelijk een conversie. Onderstaande drie punten gebruiken wij dagelijks in onze aanpak en die is daardoor succesvol! Gerichte doelgroepen – de juiste mensen, op het juiste moment Het heeft geen zin om zomaar een lijst met namen af te werken. Bij New Business Matters zorgen wij ervoor dat uw boodschap [...]

Go to Top