Cold calling
Acquisitie betekent niets meer of minder dan het werven van klanten. Dit kan op verschillende manieren. Een veel gezien voorbeeld is het bedenken van creatieve marketingcampagnes, ook wordt er veel gebruik gemaakt van “Cold calling” en normale acquisitie. Veel organisaties doen dit, maar de aanwas van nieuwe klanten blijft vaak uit. Het opstarten van enkel een campagne zonder verdere opvolging, is zonde van de investering die u heeft gedaan. Wij kunnen u ondersteunen bij de opvolging van zo’n campagne. Ook kunnen we personeel ondersteunen met trainingen.
New Business Matters doet dit in samenwerking met u. U weet namelijk zelf het meeste van uw product of dienst af. Samen kijken wij naar de USP’s van uw organisatie en van uw product of dienst, zodat de potentiële klant direct de belangrijkste informatie kan ontvangen aan de telefoon.
Koud bellen
Cold calling, ook wel “koud bellen” genoemd en Telemarketing zijn beide vormen van direct marketing, waarbij bedrijven potentiële klanten benaderen via de telefoon. Maar wat is nu eigenlijk het verschil?
Het belangrijkste verschil tussen beide vormen is de manier waarop ze worden uitgevoerd en het doel van de gesprekken.
Cold calling is het ongevraagd bellen van potentiële klanten zonder dat zij hiervoor toestemming hebben gegeven. Het doel van Cold calling is om nieuwe klanten te werven, producten of diensten te verkopen, of informatie te verzamelen over de behoeften van de klant. Het is een “agressieve” vorm van marketing die vaak wordt gebruikt door startende bedrijven en bedrijven die snel willen groeien. Het succes van Cold calling is afhankelijk van de vaardigheden van de verkoper en de kwaliteit van de lijst met potentiële klanten.
Telefonische acquisitie
Bij New Business Matters werken we via telefonische acquisitie. Dat houdt in, dat wij voor u telefonisch contact leggen met potentiële klanten. Dit wordt gedaan aan de hand van bellijsten die u, naar aanleiding van bijvoorbeeld een marketing- of e-mailcampagne, kunt samenstellen. Op deze manier wordt online (e-mailcampagne) en offline (telemarketing) marketing samengevoegd. Met deze bellijsten gaan wij aan de slag.
Telecommunicatiewet
Het is belangrijk om de wet- en regelgeving rondom telemarketing te respecteren, zoals de telecommunicatiewet en de wet op de privacy. Zo moeten bedrijven bijvoorbeeld toestemming hebben van de klant voordat ze deze kunnen benaderen voor telemarketingdoeleinden.
Wij bellen uw potentiële klanten namens uw bedrijf om te zien of zij interesse hebben in het product of de dienst die uw bedrijf aanbiedt. Dit doen wij op een professionele, praktische en daadkrachtige manier, waarbij wij aan de hand van de USP’s (Unique Selling Points) duidelijk maken wat het bedrijf doet. Zo laten we duidelijk zien op welke manier de potentiële klant hier profijt van heeft. Als er vervolgens interesse is, plannen wij een afspraak in voor een vrijblijvende kennismaking met uw bedrijf.