Ik geloof heilig in uitdrukkingen. “Wie zaait zal oogsten”‘ is een van mijn favorieten, ook in relatie tot acquisitie, onze core business, is deze uitdrukking heel toepasselijk. Acquisitie vereist vaak veel tijd, moeite en middelen om potentiële klanten te bereiken en te overtuigen.

Deze uitdrukking betekent, dat als je hard werkt en investeert in iets, je er uiteindelijk de vruchten van zult plukken. Het kan even duren voordat je de beloningen ziet, maar als je consistent blijft zaaien, zul je uiteindelijk een oogst binnenhalen. Als je veel energie steekt in het werven van klanten, door bijvoorbeeld te adverteren, netwerken en relaties op te bouwen, zul je uiteindelijk meer klanten binnenhalen.

Het is verder ook belangrijk om te onthouden, dat acquisitie niet alleen gaat om het binnenhalen van nieuwe klanten, maar ook om het onderhouden van bestaande klantrelaties. Door goede klantenservice te bieden en je klanten tevreden te houden, zullen zij eerder terugkeren voor herhalingsaankopen en wellicht ook nieuwe klanten aanbevelen en worden ze jouw ambassadeurs. Ook hier gaat de uitdrukking op: door te zaaien, oftewel te investeren in goede klantrelaties, zul je een oogst binnenhalen van loyale klanten en aanbevelingen.

Mensen vragen mij regelmatig: “Is acquisitie niet vervelend en moeilijk?”
Absoluut niet! Je moet het alleen op de juiste manier doen. En wat is de juiste manier? Dat is voor ieder bedrijf weer anders.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met mij op.
Houda Berrada, specialist in effectieve acquisitie

#acquisitie #klantrelatie #telemarketing