Je hoort de termen regelmatig om je heen en je hebt er waarschijnlijk een redelijk kloppend idee bij, maar hoe zit het nu echt?  In het algemeen is acquisitie essentieel om nieuwe klanten binnen te halen. Wat is nu precies het verschil tussen koude en warme acquisitie?

🔵 Bij #koudeacquisitie benader je potentiële klanten die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf, product of dienst. Het is vaak een eerste contact, bijvoorbeeld via cold calling, e-mails of social media berichten. Het kan uitdagend zijn, omdat er nog geen relatie of vertrouwen is opgebouwd. Soms is het ook gewoon ondankbaar, want veel mensen die je belt, zullen al gauw aangeven, dat ze geen interesse hebben, ze hebben tenslotte ook nergens om gevraagd! De succesratio ligt laag en dat is frustrerend.

🟠 Bij #warmeacquisitie benader je leads die al bekend zijn met jouw bedrijf, product of dienst. Dit kunnen mensen zijn die je website hebben bezocht, je social media kanalen volgen, mee hebben gedaan aan een campagne, of al eens eerder contact hebben gehad. Het voordeel is, dat er al een basis van vertrouwen is, waardoor de kans op succes, lees: business, groter is.

In beide gevallen is een goede voorbereiding het halve werk. Tevens helpt het, als je ervaring hebt met bellen, of gemakkelijk belt. Veel mensen hebben een hekel aan bellen, vraag maar eens om je heen.

Bij New Business Matters doen we de hele dag niet anders en ik durf te beweren dat we er ook gewoon goed in zijn! We hebben mooie klanten en scoren een hoge tevredenheid. En niet al onze klanten zijn groot! Juist ook voor kleinere bedrijven kunnen we iets betekenen en dat kan al vanaf een paar uur per week.

Wil je hier meer over weten? Kom gerust eens langs voor een koud glaasje fris 🥤, of een warme kop koffie ☕. We delen graag onze kennis en expertise.

#acquisitie #telefonischeacquisitie