Blog
Geen message in a bottle, maar een envelop met een bobbel
De "bobbel in de envelop" is een bewezen methode om ontvangers te verleiden de envelop te openen. Deze valt op tussen de gewone post, waardoor mensen nieuwsgierig worden naar de inhoud. Zie het een beetje als de ouderwetse โflessenpostโ, die viel ook op tussen alle schelpen op het strand :๐ Wat heeft dit te maken met New Business Matters? Stel je hebt een bedrijf en je stuurt potentiรซle klanten een envelop met een bobbel, bijvoorbeeld een pen of een notitieboekje met jouw logo. Dat is een leuk en goed uitgevoerd [...]
Koude versus warme acquisitie
Je hoort de termen regelmatig om je heen en je hebt er waarschijnlijk een redelijk kloppend idee bij, maar hoe zit het nu echt? ย In het algemeen is acquisitie essentieel om nieuwe klanten binnen te halen. Wat is nu precies het verschil tussen koude en warme acquisitie? ๐ต Bij #koudeacquisitie benader je potentiรซle klanten die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf, product of dienst. Het is vaak een eerste contact, bijvoorbeeld via cold calling, e-mails of social media berichten. Het kan uitdagend zijn, omdat er nog geen relatie of [...]
Favoriete quote voor effectieve acquisitie
Afgelopen vrijdag had ik de fantastische kans om mijn 10-minuten presentatie te geven bij mijn chapter, BNI Fazant, bij Van der Valk in Nootdorp. Ik deelde waarom je niet zomaar koud moet bellen, maar met een gegronde reden! Het belang van een strategisch plan en concrete doelen bij telefonische acquisitie stonden centraal. Bovendien deelde ik mijn favoriete quotes die echt resoneren met mijn visie: "๐ ๐ฏ๐ฒ๐น๐ถ๐ฒ๐๐ฒ ๐ถ๐; ๐๐ต๐ฎ๐โ๐ ๐๐ต๐ ๐ ๐๐ฒ๐ฒ ๐ถ๐", en "๐ค๐๐ถ ๐ฐ๐ต๐ฒ๐ฟ๐ฐ๐ต๐ฒ ๐๐ฟ๐ผ๐๐๐ฒ" (wie zoekt, zal vinden). Ben je op zoek naar effectieve acquisitiestrategieรซn of heb je [...]
Effectief netwerken
Gisteren had ik het genoegen een inspirerende workshop te geven over effectief netwerken voor de leden van MKB Rotterdam Rijnmond. Als Netwerker van het Jaar 2022 deel ik graag mijn kennis en ervaringen om het maximale uit je netwerk te halen. Iedereen heeft unieke doelen en wensen voor hun zakelijke netwerk, maar de stappen om deze te bereiken zijn vaak verrassend vergelijkbaar. Het was geweldig om te zien hoe enthousiast de deelnemers waren en hoe ze direct de geleerde technieken toepasten tijdens het speednetwerken. De positieve reacties die ik heb [...]
Netwerken is net werken
Ik ga iedere week voor dag en dauw uit de veren, om aan te sluiten bij een ondernemersnetwerkclub. Ik krijg de kans om mijzelf en mijn bedrijf te presenteren aan meer dan 40 ondernemers en doe dat met veel plezier. Ook hier geldt: een goede voorbereiding is het halve werk, want als ik iedere week met eenzelfde pitch kom, zal de aandacht voor wat ik zeg, of waar ik naar op zoek ben, al snel wegzakken. Bovendien is een elevatorpitch van 60 seconden ongelofelijk kort en daagt het me uit, [...]
De juiste mindset
Een tijdje geleden alweer heb ik een hele interessante training gehad van iemand uit mijn netwerk. Hij leerde me, hoe ik mezelf kan verdedigen en benadrukte het belang van mentale kracht bij bepaalde oefeningen. โMind over matterโ. Je vraagt je misschien af, wat heeft dit met acquisitie te maken? Nou, alles! Een succesvolle mindset in acquisitie begint bij het programmeren van je brein om te geloven dat successen al behaald zijn. Deze mentaliteit, gecombineerd met hard werken, heeft keer op keer geleid tot bewezen resultaten. Vooral bij telefonische acquisitie ligt [...]