Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

Zaai op vruchtbare grond

Zaai op vruchtbare grond om te kunnen oogsten Vaak vragen mensen mij: Waarom doe je zoveel? Ben je niet bang dat dingen niet goed voor je zullen uitpakken? Mijn antwoord is simpel: nee, daar ben ik niet bang voor. In de loop van de jaren heb ik mijn brein geprogrammeerd om altijd in mogelijkheden te denken. Ik geloof sterk in visualiseren en manifesteren. Maar laat me één ding duidelijk maken: Dat betekent niet dat ik geen plan heb. Dat betekent ook niet dat ik geen actie onderneem. Sterker nog, ik [...]

AI is niet de toekomst van acquisitie, het is er al

AI is niet de toekomst van acquisitie, het is er al Veel mensen hebben een mening over het gebruik van AI. Je kunt je er tegen verzetten, of je kunt er in mee. Binnen New Business Matters zien wij momenteel grote kansen en mogelijkheden. AI verandert acquisitie namelijk sneller dan we denken. Bedrijven die met hun tijd meegaan, weten dat ook acquisitie moet meebewegen met nieuwe technologieën. Waar traditionele telefonische acquisitie vaak veel inspanning vraagt, laat AI een beeld zien met beduidend betere en hogere conversies. Door slim gebruik te [...]

Belang van acquisitie met een belscript

“Goedemorgen mevrouw van Zwinderen, wat fijn dat ik u tref" Herkenbaar? Je wordt gebeld door een wildvreemde en dit is de openingszin. Hoe komt het toch, dat je soms meteen denkt: “Ik heb hier geen zin in” en eigenlijk meteen wil ophangen en soms juist denkt: “Wat een enthousiaste dame of heer” en besluit te luisteren en aan de lijn te blijven. Wat is het belang van een goed belscript bij acquisitie en hoe voorkom je dat het onpersoonlijk over komt? Het is hierbij belangrijk om enkele best practices te [...]

Acquisitie in de zomer?

Absoluut wel! Veel mensen denken dat het in de zomer geen zin heeft om aan acquisitie te doen. Maar geloof me: niets is minder waar. Op dit moment bellen wij voor diverse bedrijven via Leadforge, mijn nieuwe AI-bedrijf en de conversie is verrassend goed. Zelfs midden in de zomer. Wat is LeadForge precies? Wat doen de AI-agents (robots) die mijn compagnon Jermaya en zijn team gebouwd hebben? Dat vertel ik je binnenkort uitgebreid. Maar als je nu al nieuwsgierig bent, stuur me gerust een berichtje! Binnenkort gaat onze website en SaaS [...]

Acquisitie en het EK vrouwenvoetbal

Ogenschijnlijk hebben deze twee zaken weinig met elkaar te maken, maar niets is minder waar! Op het moment dat we bij New Business Mattersvoor jou gaan bellen, zijn we net de spits in een taaie wedstrijd. We spreken iemand vaak maar kort, dus moeten we meteen de juiste toon en vraag hebben. We krijgen één kans, we moeten regelmatig door een stevige verdediging heen en we hebben maar een paar seconden om te scoren. En net als in het voetbal gaat het niet alleen om techniek. We hebben lef nodig. [...]

Stoppen met acquisitie in de zomer

Niet doen, tenzij het écht moet. Elk jaar krijg ik dezelfde vraag: “Zullen we de acquisitie even pauzeren tijdens de zomervakantie?” Het korte antwoord? Alleen als jouw doelgroep écht onbereikbaar is. Bijvoorbeeld wanneer je scholen benadert die gesloten zijn, of bouwbedrijven tijdens de bouwvak, logisch, daar heeft het weinig zin. Maar let op: In veel andere sectoren is de zomer juist een gouden kans. Waarom? - Beslissers hebben vaker tijd - Minder ruis in hun agenda - Gesprekken zijn persoonlijker - En… je valt meer op tussen de stilte van [...]

Go to Top