Blog
Telefonische acquisitie is luisteren niet zenden
We kennen ze allemaal: die koude belletjes waarbij iemand zonder enige voorkennis meteen begint te pitchen. En we weten ook allemaal hoe snel zo’n gesprek eindigt. We gaan uit contact, omdat we geen verbinding voelen. Als je écht het verschil wilt maken in telefonische acquisitie, dan zou je onderstaande tips ter harte kunnen nemen: Ken de pijnpunten van je potentiële klant Doe je huiswerk. Wat speelt er in hun branche? Waar lopen ze waarschijnlijk tegenaan? Welke doelen proberen ze te behalen en waar hapert het? Speel in op wat er [...]
Te gast bij BNR
Vorige week was ik te gast bij een bijzonder netwerkdiner van BNR (Business Netwerk Rijnmond), in het iconische restaurant De Old Dutch. Wat een geweldige avond vol inspirerende ondernemers, mooie gesprekken en waardevolle ontmoetingen. Bijzonder was het verhaal van de directeur-eigenaar Benno Leeser van Gassan Diamonds, die een indrukwekkende inkijk gaf in het familiebedrijf en de rijke geschiedenis erachter. Ik zat naast de vriendelijke meneer van het bedrijf Oger. Dank aan Marjan van Berkel en Steven Corijn voor de uitnodiging en de perfecte organisatie van deze geslaagde avond. 🙏
Resultaat komt niet vanzelf
Bedrijfsgroei kost tijd. Of je nu werkt aan klantrelaties of aan het werven van nieuwe klanten, het draait allemaal om één ding: blijven investeren. Niet één keer, of zo af en toe, maar consistent en met een vooropgezet plan. Bij New Business Matters merken we het ook dagelijks: we behalen alleen resultaten als we blijven zaaien. En niet alles levert meteen iets op. Soms duurt het weken, maanden zelfs. Maar als je strategisch en met toewijding bouwt aan relaties en zichtbaarheid, dan komt de oogst vanzelf. Acquisitie gaat bovendien verder [...]
De impact van een positieve mindset
Soms lijkt alles vanzelf te gaan. Je doelen komen dichterbij, de energie stroomt, successen volgen elkaar op. Maar laten we eerlijk zijn: dat is niet altijd zo. Iedereen krijgt vroeg of laat te maken met tegenslagen, twijfels of momenten waarop het lastig is om de stip op de horizon nog te zien. Juist dán maakt positief denken het verschil. Niet door problemen weg te wuiven, maar door jezelf eraan te herinneren dat je meer kunt dan je denkt. Dat je obstakels kunt overwinnen en je doelen kunt bereiken, stap voor [...]
Goede input is goede output
Acquisitie draait niet alleen om bellen, het draait om het juiste gesprek, met de juiste persoon, op het juiste moment. Kwalitatieve data speelt hierin een cruciale rol. Hoe beter de input, hoe hoger de kans op een waardevol contact en uiteindelijk een conversie. Onderstaande drie punten gebruiken wij dagelijks in onze aanpak en die is daardoor succesvol! Gerichte doelgroepen – de juiste mensen, op het juiste moment Het heeft geen zin om zomaar een lijst met namen af te werken. Bij New Business Matters zorgen wij ervoor dat uw boodschap [...]
De meest effectieve manier om acquisitie te doen
Wat is de meest effectieve manier om acquisitie te doen? Die vraag krijg ik regelmatig. Mijn antwoord? Het begint allemaal met goede data. Weten wie je wilt targeten en wie de beslissingsbevoegden zijn binnen de organisaties die je benadert, is essentieel. Wat écht impact maakt? Een fysieke touch! Een cadeau versturen met een sterke call-to-action blijft een van de meest effectieve methoden om de aandacht te grijpen en gesprekken te starten. Bij New Business Matters zetten we daarnaast steeds meer in op AI en slimme tools om acquisitie nóg effectiever [...]