Blog
Wat is het geheim van groei?
Als ondernemers mij wel eens vragen, wat je als ondernemer moet doen om groei te kunnen realiseren, dan zeg ik altijd vier dingen: 1. ๐ญ๐ผ๐ฟ๐ด ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฎ๐บ๐ฏ๐ฎ๐๐๐ฎ๐ฑ๐ฒ๐๐ฟ๐. Mensen die positief zijn over jou of je bedrijf, zorgen er voor, dat potentiรซle klanten nieuwsgierig worden en met je willen kennis maken. 2. ๐ญ๐ผ๐ฟ๐ด ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ด๐ผ๐ฒ๐ฑ๐ฒ ๐๐ถ๐ป๐ฑ๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ ๐ฒ๐ป ๐๐ถ๐ฐ๐ต๐๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ฟ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ ๐ผ๐ฝ ๐๐ผ๐ฐ๐ถ๐ฎ๐น๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ถ๐ฎ. Als je niets doet aan zichtbaarheid en vindbaarheid, dan is de kans dat je potentiรซle klanten ontmoet, veel kleiner. Via Facebook en LinkedIn bereik je een oneindig groot netwerk en [...]
Vakantiekiek
Zo maar een doorkijkje in de vakantie. Dit was mijn uitzicht. We zitten met zโn allen in de vakantiemodus en dat mag ook! Even je mailbox laten voor wat het is, of zelfs je telefoon thuis laten, wie durft? Je bedrijf even laten voor wat het is, betekent niet, dat alles stil hoeft te staan. Wat is er fijner dan thuis te komen en een agenda vol te zien staan met mooie afspraken met nieuwe potentiรซle klanten, of met klanten die je al een tijd niet meer gesproken hebt? Het [...]
Acquisitie tijdens de zomerperiode
Het uitvoeren van acquisitie tijdens de zomerperiode kan inderdaad een uitdaging zijn, omdat veel mensen op vakantie zijn. Hier zijn echter enkele strategieรซn die je kunt gebruiken om de effectiviteit van je acquisitie-inspanningen te vergroten, zelfs tijdens de zomermaanden. ๐ฅ๐ถ๐ฐ๐ต๐ ๐ท๐ฒ ๐ผ๐ฝ ๐ฑ๐ฒ ๐ท๐๐ถ๐๐๐ฒ ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ฝ: Identificeer de doelgroep die waarschijnlijk minder beรฏnvloed wordt door de vakantieperiode. ๐ฃ๐น๐ฎ๐ป ๐ท๐ฒ ๐ฎ๐ฐ๐พ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ถ๐ฒ๐ฎ๐ฐ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐๐ฒ๐ป: Maak een gedetailleerd plan voor je acquisitie-inspanningen tijdens de zomerperiode. ๐๐ฒ๐ฏ๐ฟ๐๐ถ๐ธ ๐ฑ๐ถ๐ด๐ถ๐๐ฎ๐น๐ฒ ๐ธ๐ฎ๐ป๐ฎ๐น๐ฒ๐ป: Maak gebruik van online marketing en digitale kanalen om je boodschap te verspreiden. ๐๐ผ๐๐ฑ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ฎ๐ฐ๐ ๐บ๐ฒ๐ ๐ฏ๐ฒ๐๐๐ฎ๐ฎ๐ป๐ฑ๐ฒ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป: [...]
De USP’s van New Business Matters en de USP’s van mijzelf
USP staat voor Unique Selling Point of Unique Selling Proposition. Er zijn heel veel belbureauโs, maar wat onderscheidt ons nu van de rest? Waar zijn we goed in, wat doen we anders, wat maakt ons uniek? En wat breng ik persoonlijk mee? Bij New Business Matters: Zijn we een โ๐ผ๐ป๐ฒ ๐๐๐ผ๐ฝ ๐๐ต๐ผ๐ฝ.โWe doen niet alleen telefonische acquisitie, maar geven ook advies en trainingen Werken we met ๐๐ฎ๐๐๐ฒ ๐ฏ๐ฒ๐น๐น๐ฒ๐ฟ๐ per opdracht Werken we met ๐๐ผ๐ผ๐ฟ๐ฎ๐ณ ๐ฏ๐ฒ๐ฝ๐ฎ๐ฎ๐น๐ฑ๐ฒ ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น๐ฒ๐ป en een ๐๐๐ฟ๐ฎ๐๐ฒ๐ด๐ถ๐ฒ, dat is duidelijk en transparant Waarin onderscheid ik mijzelf? Ik zie [...]
De overeenkomst tussen jeu de boules en acquisitie
Omdat ik lid ben van MKB Rotterdam mocht ik jeu de boulen tijdens een netwerkbijeenkomst en laat ik dat nu nรฉt heel erg leuk vinden! Tijdens het spel, kwamen er overeenkomsten in me op, die ik graag met jullie wil delen Acquisitie lijkt eigenlijk erg veel op een potje jeu de boules. Je werpt je ballen en doet dit volgens een bepaalde strategie en met een bepaald doel, net als je acquisitie-inspanningen. Soms stuit je op obstakels, maar daardoor laat je je niet ontmoedigen. Je blijft werpen, je past je [...]
Leren denken in mogelijkheden
Het ontwikkelen van een denkwijze die gericht is op mogelijkheden en kansen vereist enige oefening, maar het kan worden bereikt met de juiste mindset en strategieรซn. Hier zijn enkele tips om je te helpen in mogelijkheden en kansen te denken en te reageren: ๐ช๐ฒ๐ฒ๐ ๐ท๐ฒ ๐ฏ๐ฒ๐๐๐๐ ๐๐ฎ๐ป ๐ท๐ฒ ๐ด๐ฒ๐ฑ๐ฎ๐ฐ๐ต๐๐ฒ๐ป: let op de gedachten en overtuigingen die je hebt over situaties. Als je merkt dat je geneigd bent om negatieve of beperkende gedachten te hebben, probeer dan bewust van richting te veranderen naar positieve gedachten en mogelijkheden. ๐๐ผ๐ฐ๐๐ ๐ผ๐ฝ ๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ถ: adopteer [...]