De blaadjes dwarrelen naar beneden, de dagen worden korter en buiten bereiden dieren zich massaal voor op hun winterslaap.
Kruip jij weg onder een dekentje tot het voorjaar weer aanbreekt? Of is dit juist dé tijd om zichtbaar te blijven?
Veel bedrijven laten hun acquisitie activiteiten nu een beetje versloffen. Drukte, feestdagen, jaarafsluitingen, budgetstress. En toch: juist nu kun je het verschil maken. Het laatste kwartaal van het jaar is bij uitstek een mooie periode om te reflecteren op de voorgaande drie kwartalen en weer plannen te maken voor het nieuwe jaar.
Een paar tips om ook in het najaar in beeld te blijven:
Contacten warm houden
Stuur een persoonlijk berichtje naar klanten of leads met een relevante update, of gewoon om te vragen hoe het met ze gaat. Het hoeft niet altijd commercieel te zijn
Laat jezelf zien
Deel je inzichten, successen (én lessen) op LinkedIn. Mensen die nu al geïnteresseerd zijn, staan straks in januari vooraan
Plan nu voor straks
Gebruik deze periode om je acquisitieplan voor Q1 klaar te zetten. Wie wil je spreken? Wat ga je aanbieden? Welke campagnes zet je in? Door wie laat je je helpen of bijstaan?
Bouw aan relaties, niet alleen aan deals
Het najaar is een mooi moment om oprechte connecties te versterken, zonder meteen iets te “willen verkopen”
Kortom: de herfst is geen periode om weg te kruipen, maar juist een mooie gelegenheid om het fundament te leggen voor straks.
Wil je hierover eens met ons sparren? Overweeg je de inzet van AI? Met mijn nieuwe AI bedrijf LeadForge, behalen we geweldige resultaten, ik vertel je er graag mee over en als je een demo wil zien, dat behoort tot de mogelijkheden.

Leave A Comment