We kennen ze allemaal: die koude belletjes waarbij iemand zonder enige voorkennis meteen begint te pitchen. En we weten ook allemaal hoe snel zo’n gesprek eindigt. We gaan uit contact, omdat we geen verbinding voelen.
Als je écht het verschil wilt maken in telefonische acquisitie, dan zou je onderstaande tips ter harte kunnen nemen:
Ken de pijnpunten van je potentiële klant
Doe je huiswerk. Wat speelt er in hun branche? Waar lopen ze waarschijnlijk tegenaan? Welke doelen proberen ze te behalen en waar hapert het?

Speel in op wat er écht toe doet
In plaats van te praten, luister goed en stel vragen. Wees nieuwsgierig. Als je laat merken dat je begrijpt waar iemand wakker van ligt, dan ontstaat er pas échte interesse.

Bellen is geen verkooptruc, het is een kans om waarde toe te voegen
Durf het gesprek aan te gaan zonder direct iets te “willen halen of verkopen”. Vaak levert dát juist het meeste op.

Bij New Business Matters is bellen ons vak, maar dat betekent niet, dat het ons komt aanwaaien. Ook wij passen dagelijks bovenstaande tips toe in onze belstrategie en dat is o.a. de reden dat we hier zo succesvol in zijn.

Wil je weten, wat ons verder nog succesvol maakt? Neem eens vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag ons verhaal.