Niet doen, tenzij het écht moet.
Elk jaar krijg ik dezelfde vraag: “Zullen we de acquisitie even pauzeren tijdens de zomervakantie?” Het korte antwoord? Alleen als jouw doelgroep écht onbereikbaar is. Bijvoorbeeld wanneer je scholen benadert die gesloten zijn, of bouwbedrijven tijdens de bouwvak, logisch, daar heeft het weinig zin. Maar let op: In veel andere sectoren is de zomer juist een gouden kans.
Waarom?
– Beslissers hebben vaker tijd
– Minder ruis in hun agenda
– Gesprekken zijn persoonlijker
– En… je valt meer op tussen de stilte van andere aanbieders
Onze ervaring leert: als jouw doelgroep wél actief is in de zomer, dan is dit hét moment om in contact te komen met de juiste pers
Wat heb je daarvoor nodig?
– Neem acquisitie altijd serieus
– Weet wie je wilt benaderen en waarom
– Begrijp wat er speelt in hun markt
– Onderzoek hoe hun zomer eruitziet
– Speel daarop in met relevante, warme benadering
“Je moet op vruchtbare grond zaaien om te kunnen oogsten.” En dat geldt ook in juli en augustus. Blijf dus zaaien, strategisch, gericht en met aandacht. De oogst komt dan sneller dan je denkt. Wil je weten hoe je dit slim aanpakt in jouw branche? Stuur me gerust een bericht. Ik denk graag met je mee.
Leave A Comment