Ogenschijnlijk hebben deze twee zaken weinig met elkaar te maken, maar niets is minder waar!

Op het moment dat we bij New Business Mattersvoor jou gaan bellen, zijn we net de spits in een taaie wedstrijd. We spreken iemand vaak maar kort, dus moeten we meteen de juiste toon en vraag hebben. We krijgen één kans, we moeten regelmatig door een stevige verdediging heen en we hebben maar een paar seconden om te scoren.

En net als in het voetbal gaat het niet alleen om techniek. We hebben lef nodig. Doorzettingsvermogen. Timing. En vooral: vertrouwen dat we bij de volgende bal wél raak schieten, want echt niet iedere belsessie is meteen een klantafspraak.

Afgeblokt worden hoort erbij. Receptionisten, drukke agenda’s, voicemail… vergelijkbaar met een taaie verdediging. Maar als we blijft bewegen, blijven bellen en de juiste passes (lees: ingangen) weten te vinden, dan komt dat doelpunt er echt wel.

Goede spitsen analyseren tegenstanders. Wij doen dat met een belscript, we kijken op een LinkedIn-profiel van een prospect of analyseren eerdere gesprekken.

Zie ons als Sarina Wiegman. Net als zij hebben we veel ervaring met wat we doen, zijn we strategisch sterk, durven we door te pakken en geven we niet op.

Scoren voelt altijd fijn!