Acquisitie in de zomer
De zomer is een tijd van ontspanning en juist daardoor kan het lastig zijn om actief met acquisitie bezig te blijven. Veel prospects zijn op vakantie en jijzelf staat misschien ook wel in een lagere versnelling. Maar juist nu liggen er kansen om je zichtbaarheid en klantrelaties te versterken.

Hier zijn enkele praktische tips om ook tijdens de zomer effectief met acquisitie bezig te blijven:
๐—™๐—ผ๐—ฐ๐˜‚๐˜€ ๐—ผ๐—ฝ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ถ๐—ธ๐—ฏ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ ๐—ฑ๐—ผ๐—ฒ๐—น๐—ด๐—ฟ๐—ผ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฒ๐—ป
Richt je pijlen op branches of klanten die wรฉl actief blijven in de zomer. Denk aan sectoren met minder seizoensinvloed of internationale klanten.

๐—ช๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ ๐—บ๐—ฒ๐˜ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐˜‚๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ๐—ฒ ๐˜‡๐—ผ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฝ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ป๐—ถ๐—ป๐—ด
Plan je commerciรซle activiteiten ruim van tevoren. Zo voorkom je ad hoc-werk en benut je de zomerweken maximaal.

๐— ๐—ฎ๐—ฎ๐—ธ ๐˜€๐—น๐—ถ๐—บ ๐—ด๐—ฒ๐—ฏ๐—ฟ๐˜‚๐—ถ๐—ธ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—น๐—ฒ ๐—บ๐—ถ๐—ฑ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป
Plan je content op social media vooraf in en zet e-mailmarketing in om in contact te blijven. Tools als LinkedIn en Facebook draaien gewoon door, ook als jij op het strand ligt.

๐—œ๐—ป๐˜ƒ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ป ๐—ฏ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฎ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ ๐—ธ๐—น๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ฟ๐—ฒ๐—น๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜€
Een belletje, een update of een persoonlijke mail kan veel doen. Goede relaties vormen de basis voor herhaalaankopen en aanbevelingen.

๐—•๐—ฒ๐˜‡๐—ผ๐—ฒ๐—ธ ๐—ป๐—ฒ๐˜๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป๐˜๐˜€ ๐—ผ๐—ณ ๐—ผ๐—ฟ๐—ด๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐˜€๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐—ฒ๐˜๐˜€ ๐—ธ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ป๐˜€
Zomerse borrels, lunches of netwerkbijeenkomsten zijn vaak laagdrempelig รฉn waardevol voor nieuwe connecties.

๐—•๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฎ๐—น๐˜ƒ๐—ฎ๐˜€๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ผ๐—ฝ ๐˜€๐—ฒ๐—ฝ๐˜๐—ฒ๐—บ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ
Gebruik de zomer als voorbereidingsperiode voor een vliegende start in het najaar. Denk aan je aanbod, je pitch of een nieuwe campagne.

Kortom: de zomer hoeft geen stille tijd te zijn. Met de juiste aanpak kun je juist nu bouwen aan nieuwe kansen. Blijf zichtbaar, denk vooruit en houd contact.

New Business Matters wenst iedereen voor nu een zonnig weekend en alvast een mooie zomer!