Acquisitie in de zomer
De zomer is een tijd van ontspanning en juist daardoor kan het lastig zijn om actief met acquisitie bezig te blijven. Veel prospects zijn op vakantie en jijzelf staat misschien ook wel in een lagere versnelling. Maar juist nu liggen er kansen om je zichtbaarheid en klantrelaties te versterken.
Hier zijn enkele praktische tips om ook tijdens de zomer effectief met acquisitie bezig te blijven:
๐๐ผ๐ฐ๐๐ ๐ผ๐ฝ ๐ฏ๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ถ๐ธ๐ฏ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ฝ๐ฒ๐ป
Richt je pijlen op branches of klanten die wรฉl actief blijven in de zomer. Denk aan sectoren met minder seizoensinvloed of internationale klanten.
๐ช๐ฒ๐ฟ๐ธ ๐บ๐ฒ๐ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฑ๐๐ถ๐ฑ๐ฒ๐น๐ถ๐ท๐ธ๐ฒ ๐๐ผ๐บ๐ฒ๐ฟ๐ฝ๐น๐ฎ๐ป๐ป๐ถ๐ป๐ด
Plan je commerciรซle activiteiten ruim van tevoren. Zo voorkom je ad hoc-werk en benut je de zomerweken maximaal.
๐ ๐ฎ๐ฎ๐ธ ๐๐น๐ถ๐บ ๐ด๐ฒ๐ฏ๐ฟ๐๐ถ๐ธ ๐๐ฎ๐ป ๐ฑ๐ถ๐ด๐ถ๐๐ฎ๐น๐ฒ ๐บ๐ถ๐ฑ๐ฑ๐ฒ๐น๐ฒ๐ป
Plan je content op social media vooraf in en zet e-mailmarketing in om in contact te blijven. Tools als LinkedIn en Facebook draaien gewoon door, ook als jij op het strand ligt.
๐๐ป๐๐ฒ๐๐๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐ถ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐๐๐ฎ๐ฎ๐ป๐ฑ๐ฒ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฟ๐ฒ๐น๐ฎ๐๐ถ๐ฒ๐
Een belletje, een update of een persoonlijke mail kan veel doen. Goede relaties vormen de basis voor herhaalaankopen en aanbevelingen.
๐๐ฒ๐๐ผ๐ฒ๐ธ ๐ป๐ฒ๐๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ฒ๐ป๐๐ ๐ผ๐ณ ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐ถ๐ฒ๐๐ ๐ธ๐น๐ฒ๐ถ๐ป๐
Zomerse borrels, lunches of netwerkbijeenkomsten zijn vaak laagdrempelig รฉn waardevol voor nieuwe connecties.
๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ถ๐ฑ ๐ท๐ฒ ๐ฎ๐น๐๐ฎ๐๐ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ผ๐ฝ ๐๐ฒ๐ฝ๐๐ฒ๐บ๐ฏ๐ฒ๐ฟ
Gebruik de zomer als voorbereidingsperiode voor een vliegende start in het najaar. Denk aan je aanbod, je pitch of een nieuwe campagne.
Kortom: de zomer hoeft geen stille tijd te zijn. Met de juiste aanpak kun je juist nu bouwen aan nieuwe kansen. Blijf zichtbaar, denk vooruit en houd contact.
New Business Matters wenst iedereen voor nu een zonnig weekend en alvast een mooie zomer!
Leave A Comment