Cold calling in Gouda. Het werven van nieuwe klanten is voor elke organisatie belangrijk. Er zijn verschillende manieren om het aan te pakken en wat we vaak zien is dat bedrijven marketingcampagnes opstarten, maar er toch geen nieuwe klanten uit weten te winnen. Vaak komt dit omdat de organisatie na het opstarten van de marketingcampagne geen navolging doet. Er zijn al wel investeringen gedaan dus het is zonde om hier niet optimaal gebruik van te maken. Wij kunnen in Gouda uw organisatie ondersteunen in de navolging van zo’n marketingcampagne. Ook kunnen we personeel ondersteunen met trainingen.

 

Cold calling rondom Gouda

Cold calling of koude acquisitie is het in contact komen met bedrijven of particulieren waar uw bedrijf nog niet eerder contact mee heeft gehad met als doel ze te werven als nieuwe klant. Deze eerste stap is vaak lastig, omdat deze potentiële nieuwe klanten nog niet eerder contact met uw bedrijf hebben gehad. New Business Matters helpt u hierbij graag. Wij zijn gespecialiseerd in koude acquisitie in Gouda en we kunnen in samenwerking met u, deze taak op zich nemen en voor gerichte afspraken zorgen.

New Business Matters zal dit altijd doen in samenwerking met u. U weet namelijk zelf het meest af van uw product of dienst. Samen kijken wij naar de USP’s (Unique Selling Points) van uw organisatie en van uw product of dienst, zodat de potentiële klant direct de belangrijkste informatie kan ontvangen aan de telefoon.

 

Wat is het verschil tussen warme en koude acquisitie?

Tussen warme en koude acquisitie ligt best wel wat verschil. Bij het ‘koud bellen’ neem je telefonisch contact op met een bedrijf waar je nooit eerder contact mee hebt gehad. Koud contact bij b2b kan dus ook slaan op contact via LinkedIn of één van de andere socialmediakanalen. Koud bellen wordt door veel mensen als lastig ervaren, er over het algemeen veel afwijzingen zijn.

Bij warme acquisitie heeft u al reeds contact gehad met de partij waar u mogelijk zaken mee wilt gaan doen. Het contact is dan al een stuk makkelijker en er is over het algemeen minder spraken van afwijzing. Beide manieren hebben een andere aanpak nodig.

Wanneer je niet goed voorbereid een telefoon gesprek ingaat. Kan dat vooral bij de koude acquisitie al snel leiden tot een afwijzing. Daarom is het slim om bij een gesprek alvast vooronderzoek te doen naar het bedrijf / de branche. Wat zijn hun behoeftes, waarom is uw product of dienst interessant? enzovoort.

 

Telefonische acquisitie Gouda

New Business Matters zal in Gouda aan de slag gaan met telefonische acquisitie, wij leggen dus telefonisch contact met potentiële nieuwe klanten voor u. Dit wordt gedaan aan de hand van bellijsten die u naar aanleiding van bijvoorbeeld de hierboven genoemde marketing- of een e-mailcampagne, kunt samenstellen. Op deze manier wordt online (e-mailcampagne) en offline (telemarketing) marketing samengevoegd. Met deze bellijsten gaan wij in Gouda aan de slag. Namens uw bedrijf gaan wij van start met het bellen naar potentiële nieuwe klanten. Zo kunnen wij pijlen of zij interesse hebben in uw bedrijf. Wij zullen op een professionele en daadkrachtige manier te werk gaan en maken de USP’s van uw bedrijf duidelijk. De potentiële klant weet dan waarom hij profijt zal hebben van uw product of dienst. Als er interesse is, maken we een afspraak voor een kennismaking met uw bedrijf.